16 Haziran 2014 Pazartesi

Get Ready For The Battle!


Dünya Kupası heyecanının başlamasıyla beyler maçları takip etmeye, çekirdeğini, cipsini, birasını hazır etmeye başladı. Biz de moda ve pazarlamanın bir araya geldiği bu etkinlikte Dünya kupası sponsorlarından Adidas'ın pazarlama stratejisinden bahsedeceğiz.

Aslında söz konusu Dünya Kupası olduğunda markalar türlü reklamlarla izleyicilerine ve daha da önemlisi potansiyel müşterilerine ulaşmayı hedefler. Ancak milyonlarca dolar harcanan reklamların ne ölçüde tüketiciye ulaştığı bir soru işaretidir. Bu nedenle farklı yöntem ve stratejiler geliştirilmektedir, bu yıl Adidas örneğinde göreceğimiz gibi tasarım bir futbol ayakkabısı ve kameralı top ile yapılacak satışlarla bu gidişatın değişebileceği ortada. Tasarımların sınırlı sayıda üretilecek olması ve sadece o etkinliğe ait birer anı malzemesi olması müşteride "Hemen Almalıyım" algısı yaratıyor.



Adidas Brazucam adlı top ile ilgili de teknolojinin nimetlerinden faydalanmak uygun bir terim olabilir. Hem maçları farklı pozisyonlardan seyretmek, hem de tasarım olarak bile ilgi çekici olması nedeniyle "Adidas" adından söz ettirecek gibi duruyor. Zaten günümüz markalarının izlediği en önemli pazarlama stratejilerinden biri, teknoloji ve tasarımlarını bir araya getirmek. En güzel örneklerinden olabilir, siz  ne dersiniz?


After the World Cup started, men began to track every game and got the chips and the beer besides them. And today we are going to talk about the shoes that one of the World Cup Sponsor, Adidas, designed just for the event, that fashion and marketing comes together.

Adidas Battle Pack
Actually, when it comes to World Cup, brands try to reach the crowd, potentially customers, as much as possible. But it's always a question mark whether the commercials, which they spent million dollars, touches the consumer. That's why every year they try to find different ways to manage it. This year, as we see in Adidas example, a desgined shoe and a ball with a cam could change the number of sales. The thing that they're limited edition and designed just for the occasion, pushes the button "Buy it Right Away" in people's minds.



About the ball called "Adidas Brazucam" we could easily say that it uses technology perfectly. Just because from now on people can watch the game from different angles and also ball has a unique design, we'll mention "Adidas" more often. And nowadays brand's best marketing strategies involves technology and design together. It's one of the best example of it, don't you think?



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder